Zou het niet fijn zijn als klanten je beter weten te vinden? Je online vindbaarheid vergroten is hiervoor de uitkomst.
Wanneer je zelf iets nodig hebt zul je, ongetwijfeld, vaak een zoekmachine raadplegen. Met een marktaandeel van 91% op Desktops is Google de populairste zoekmachine in Nederland.
Mobiel heeft Google zelfs een marktaandeel van bijna 99%.
Ik raad je aan eens te Googlen op de diensten of producten die je aanbiedt. Schrik je van de enorme lijst aan zoekresultaten? Een slimme ondernemer optimaliseert zijn of haar website daarom voor Google.

SEO of Search engine optimization is een vak apart. Elke pagina van je website lukraak vullen met keywords werkt averechts en zal bestraft worden door Google.
Wil je een goede start maken en je website zelf goed inrichten met het oog op Google. Begin dan met een keyword strategy sheet. Dit kun je zelf maken en invullen in bijvoorbeeld excel. Registreer hier:

  • Of je pagina gevuld is
  • Of je pagina een CTA bevat
  • Wat de link naam van de pagina is
  • Wat de titel van de pagina is
  • Wat de URL van de pagina is
  • Op welke keywords je wilt scoren
  • Welke interne links de pagina bevat
  • Wat de meta titel is van de pagina
  • Wat de meta beschrijving is van de pagina

Door je website op deze manier in kaart te brengen kun je exact zien waarop je op elke pagina wilt scoren. Het verplicht je namelijk gestructureerd je website op te bouwen. Wil je echt serieus aan de slag met het optimaliseren van je website voor Google, test je site dan regelmatig. Voor Google is namelijk niet alleen de inhoud, maar ook de snelheid belangrijk. Zowel op desktops als op mobiel. Via de volgende URL kun je bij Google de snelheid van je website testen. Google geeft hierbij ook een aantal tips die de snelheid ten goede komen: https://goo.gl/S6Qju9

Wanneer je echt hoog in de zoekresultaten wilt komen raden wij je aan je te richten op contentmarketing. Dit is een lange termijn proces waarin je interessante content creëert en deelt met je doelgroep op je website en social media kanalen. Hoe interessanter je content, hoe meer mensen het zullen lezen, hoe meer mensen het zullen delen, linken naar interessante artikelen op je website en hoe meer bezoekers je daardoor gaat krijgen. Google zal je site hierdoor steeds meer gaan zien als “place to be” in jouw vakgebied en daarom ook hoger ranken in de zoekresultaten.

De laatste alinea is een erg summiere samenvatting van de werkelijke inhoud van contentmarketing. Wil je je eens oriënteren op dit gebied, neem dan contact met ons op.