Bij Regiomarketeer houden we van creatieve marketing. Door net even anders te denken dan de meeste kun je net dat stukje losmaken bij mensen dat ervoor zorgt dat een campagne blijft hangen.
Onderstaand tonen we een aantal marketinguitingen waar erg goed over na is gedacht om de boodschap zo sterk mogelijk over te brengen. Let erop dat niet alle campagnes even leuk zijn om naar te kijken.
Het doel van onderstaande campagnes is dan ook om bewustzijn te creëren voor problemen die zich in de wereld afspelen.

 

1. Stoppen met roken campagne – Nicotinell

Deze campagne tegen roken laat een vrouw zien die op haar 42e verjaardag eruit ziet alsof ze de 80 al lang en breed gepasseerd is.
Met deze campagne wil Nicotinell natuurlijk laten zien dat roken je er ouder uit laat zien.

 

2. Bespaar papier campagne – Wereld Natuur fonds

Een beter milieu begint echt bij jezelf. Dit is wat het Wereld natuurfonds gedacht moet hebben bij het lanceren van deze marketingcampagne om papier te besparen.
Je zult hierdoor wel 3 keer nadenken voordat je onnodig veel papieren handdoekjes uit de dispenser staat te trekken op een openbaar toilet.

 

3. Campagne tegen plastic tasjes – Maleisië

Deze campagne uit Maleisië laat op een confronterende wijze zien wat plastic afval doet met de dieren die leven in de natuur.

 

4. Campagne tegen overbevissing – Sea shepherd

Het is erg lastig om het kwaad dat overbevissing doet goed te laten landen bij mensen. Vissen hebben immers een veel lagere aaibaarheidsfactor dan bijvoorbeeld een Pandabeer.
Onderstaande campagne van Sea shepherd geeft een beeld dat niet snel van je netvlies zal verdwijnen, maar de boodschap komt wel over. Het doel van de campagne is te laten zien hoe overbevissing eruit zou zien als er niet gevist zou worden op Tonijn maar op Panda.

 

5. Let op met vermoeidheid in het verkeer – Thailand

Deze Thaise campagne laat zien wat er kan gebeuren als je vermoeidheid combineert met autorijden.
Hoe dichter de ogen vallen, hoe dichter je bij een ongeluk komt.

 

6. Campagne voor bewustwording borstkanker – Brazilië

Deze Braziliaanse campagne wil een stukje bewustwording creëren van wat borstkanker doet met een vrouw.

 

7. Campagne tegen kindsoldaten – Amnesty international

Waar Nederlandse kinderen nog wel eens oorlogje willen spelen, zitten kinderen uit sommige landen echt midden in de oorlog. Deze campagne van Amnesty international laat op een wel heel duidelijke wijze zien hoe bizar het eigenlijk is dat in sommige delen van de wereld kinderen als soldaat worden ingezet.

 

8. Campagne afval op straat gooien – Zuid Afrika

Deze Zuid Afrikaanse campagne laat het gevolg zien van het op straat gooien van afval. Wereldwijd worden er vaak dieren gevonden die gestorven zijn aan het opeten van ons afval.
Wij vinden sowieso dat je afval netjes op moet ruimen. Hopelijk vinden meer mensen dit na het zien van onderstaande afbeelding. Dit is eendjes voeren zoals het niet hoort.

 

9. Campagne tegen te hard rijden – Elm Grove

Ben eens eerlijk, hoe vaak rijd je zelf eigenlijk net iets te hard?  Dit bord met snelheidsmeter drukt je met de neus op de feiten.

 

10. Campagne tegen plastic afval in oceanen – Verenigde Arabische Emiraten

Sushi is op het moment ontzettend populair. Iedere stad kent meerdere sushi restaurants waar het vaak de hele week vol zit.
Deze campagne van de Verenigde Arabische Emiraten laat zien wat voor impact plastic afval in de oceanen heeft op vis.