Wanneer je ervoor kiest om samen te werken met een online marketing bureau als Regiomarketeer, kies je ervoor om alle zorgen omtrent marketing uit handen te geven.
Wij geven je niet alleen het beste advies, maar werken ook als externe online marketeer. Iemand die je niet in dienst hebt maar wel kunt inzetten waar nodig.

 

Winst maken

Iedere ondernemer heeft een andere visie en ook iedere ondernemer heeft zijn of haar eigen unieke manier van het benaderen van hun bedrijf. Hoe je het ook went of keert, één ding hebben we allemaal gemeen. We willen winst maken. Natuurlijk wil je een mooi product of dienst leveren waar klanten blij mee zijn en jij trots op bent, echter kun je zonder winst niet je onderneming draaiende houden.

Winst is heel simpel gezegd de omzet minus de kosten die je bedrijf maakt. De omzet, die komt van de klanten. Het is dus erg belangrijk voor je bedrijf om klanten binnen te halen. Het binnenhalen van klanten doe je vaak als ondernemer zelf, of wellicht heb je wel hele goede verkopers in dienst. Vaak komen deze klanten niet zomaar aanwaaien. Men moet je bedrijf immers kunnen vinden en met je in aanraking komen, voordat je ze kunt kwantificeren als leads en je verkoop kan beginnen.

 

Wat is marketing

Om goed uit te leggen wat een marketing bureau doet moeten we eerst uitleggen wat marketing precies is. De American Marketing association (AMA) definieert marketing als een functie binnen organisaties en tevens een verzameling van processen voor het creëren, communiceren en leveren van waarde voor klanten en voor het beheersen van de klantrelatie op manieren die gunstig zijn voor de organisatie en haar belanghebbenden

Binnen Regiomarketeer houden we meer van concrete benadering. Bij ons staat marketing voor het proces van potentiële klanten naar je bedrijf te brengen. Als ondernemer houd je vast ook van een concrete benadering en wil je vragen stellen als: “Wat doet een online marketing bureau dan precies?” En “wat levert het mij op wanneer ik een externe online marketeer inhuur?” De investering moet zich natuurlijk wel terug betalen.

 

Wat doet Regiomarketeer dan precies?

Als eerste gaan we je marketingplan opstellen. Dit doen we door je markt in kaart te brengen. Zo weten we wie je doelgroep is en waar deze te vinden is. Daarnaast kijken we naar je concurrenten. Wat zijn hun sterke en zwakke punten en waar staat jouw bedrijf ten opzichte van hen.

Vervolgens bepalen we samen met jou als ondernemer de doelen die we gaan behalen. Wil je meer leads via je website? Meer volgers op social media? Een hogere omzet halen uit je webwinkel, of meer klanten die contact met je opnemen? We zorgen er samen voor dat al je doelstellingen meetbaar zijn. Op deze manier weten we precies wanneer we wat willen behalen.

Zodra we de markt in kaart hebben gebracht en je doelen hebben bepaald, gaan we verder met de volgende stap. Dat is het bepalen van je marketingstrategie. Je marketingstrategie is het bepalen van de koers van het bedrijf op lange termijn. Het geeft richting aan het plan dat we gaan uitvoeren.

Wanneer we je marketingstrategie hebben bepaald gaan we verder naar je marketingtactiek. Dit zijn heel concreet alle stappen die we gaan nemen om je doelstellingen te behalen. Het is het directe antwoord op de vraag: “Wat gaan we allemaal exact doen om de doelstellingen te behalen?” We beschrijven onder andere hoe we je website gaan verbeteren op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Het is tenslotte erg belangrijk dat je gevonden wordt in Google. We maken een planning voor je contentmarketing, zodat we je doelgroep kunnen interesseren voor je bedrijf en laten je zien hoe we social media kanalen als Facebook, Linkedin en Instagram gaan inzetten om je naamsbekendheid te verbeteren.

We werken niet alleen voor je als marketeer maar voor ook samen met je. Als externe marketingafdeling nemen we al je marketing taken uit handen. Het is daardoor ontzettend belangrijk voor ons dat we jouw visie als ondernemer uitdragen. Daarom onderhouden we maandelijks goed contact om bestaande campagnes te bespreken en nieuwe ideeën aan elkaar voor te leggen. Het is natuurlijk wel zo handig als je precies inzichtelijk hebt wat het succes van alle campagnes is.